سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران، داناترین آنان است به آنچه آورده اند . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :1
کل بازدید :66411
تعداد کل یاداشته ها : 167
103/2/29
12:33 ع

گردهم آیی بررسی چالش های دارویی در ایران


 

  • گردهم آیی بررسی چالش های دارویی در ایران

    اولین کنگره بین المللی داروسازی نوین، از روز چهارشنبه 18 بهمن 96 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر سید فرشاد حسینی شیرازی دبیر اولین همایش داروسازی نوین با اعلام اینکه اولین همایش داروسازی نوین از 18 تا 20 بهمن 96 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، گفت: قرار است در این کنگره آخرین دستاوردهای داروسازی نوین توسط میهمانان داخلی و خارجی ارائه شود.

    رئیس مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قائم مقام انجمن بین المللی داروسازان آلمان و انگلیس، رئیس کمیته اخلاق داروسازی WHOاز استرالیا، رئیس اداره دارویی قزاقزستان و دانشکده داروسازی اَلماتی، مدیرگروه اقتصاد دارویی دانشگاه مسکو از جمله مهمانان خارجی این کنگره هستند. همچنین هیأت مدیره انجمن‌های علمی دارویی کشور، هیأت مدیره سندیکای دارویی کشور، بورد تخصصی آموزش داروسازی وزارت بهداشت و معاونین غذا و داروی کشور، تشکل‌های دانشجویان دانشکده‌های داروسازی کشور و همه افرادی که مقالات آنها پذیرفته شده در این کنگره حضور خواهند داشت.

    وی خاطرنشان کرد: اولین همایش داروسازی نوین فرصتی را فراهم خواهد آورد تا ضمن بیان مسائل اقتصادی مرتبط با دارو، روابط واحدهای تولید، توزیع و پخش با سازمان‌های دولتی نیز فراهم شود.

    حسینی شیرازی یادآور شد: بیان چالش‌های آموزش داروسازی در سطوح عمومی و تخصصی و چالش‌های اقتصاد و بازاریابی دارو در سطح داخل کشور و بین الملل مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

    وی از برپایی 36 کارگاه آموزشی و پژوهشی در خلال برگزاری کنگره خبر داد و افزود: تعدادی از این کارگاه ها دارای امتیاز بازآموزی خواهند بود.

    حسینی شیرازی با اشاره به تعدد انجمن های علمی داروسازی کشور که مسائلی را ایجاد کرده است، تاکید کرد: قرار است در این کنگره اولین مجمع انجمن های علمی داروسازی شکل بگیرد.

    وی با اشاره به نقش صنعت و دانشگاه در حوزه داروسازی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم بین صنعت و دانشگاه ارتباط قوی تری ایجاد کنیم، می بایست حوزه های ارتباطی انطباق دهنده ایجاد شود تا بتوان صحبت های رودررو بین صنعت و دانشگاه را فراهم آورد.


  
  

پزشکان داروهای گیاهی را نمی شناسند


 

  • پزشکان داروهای گیاهی را نمی شناسند

    مشاور وزیر بهداشت گفت: پزشکان باید داروهای داخلی تجویز کنند تا شاهد توانمندی تولید داروی داخلی در صنعت داروسازی باشیم.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ محمود خدادوست، در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و صنایع وابسته و ششمین همایش طلای سبز اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها ارتباط میان صنعت و دانشگاه علوم پزشکی را برقرار می کند. در کنار نمایشگاه اصفهان فارما، همایش طلای سبز نیز برگزار می‌شود که موجب پیوند چند جانبه داروسازان و پزشکان می‌شود.

    خدا دوست با اشاره به ثبت شدن طب سنتی در فهرست ملی ایران، گفت: با وجود رقبایی زیاد مانند کشور چین، هند و رقبایی در کشورهای پیشرفته، مرکز طب ایرانی در سال جاری کرسی طب سنتی را به فرهنگستان علوم پزشکی اهداء کرد و با ریاست دکتر ولایتی از دو هفته پیش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این مهم نشان دهنده جایگاه ویژه طب ایرانی است.

    مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که طب چینی  50 درصد از خدمات پزشکی را در این کشور انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: این کشور در زمینه طب سنتی در جهان جایگاه بسیار بالایی دارد، اما منابع مکتوب طب ایرانی در طی  600 سال گذشته در جهان تدریس شده و جایگاه طب ایرانی را تثبیت کرده است. این معروفیت باعث شده در میان رقبا،کرسی طب ایرانی جایگاهی ویژه داشته باشد.

    خدادوست با اشاره به این که بیشتر بنیان گذاران طب ایرانی از استان اصفهان هستند، اظهار کرد: اساتیدی مانند استاد قفقازی، شیبانی، فرامرزیان، میرفخرایی و محمدمهدی اصفهانی در  استان اصفهان سردرمدار جریان طب ایرانی هستند. این اساتید در سال 1365 پروانه طب ایرانی را اخذ کرده اند.

    وی با بیان اینکه ایران جایگاه مهمی در حوزه گیاهان دارویی دارد، گفت: تنوع اقلیمی ایران بسیار زیاد است و امکان کشت و تولید داروهای گیاهی وجود دارد. بسیاری از گیاهان دارویی بومی ایران هستند، بسیاری از این گیاهان نیازی به آب فراوان ندارند از همین رو در خشکسالی نیز کشت گیاهان دارویی به اقتصاد مقاوتی و اشتغال زایی کمک می کند.

    مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به الزام دقت به زنجیره تولید گیاهان دارویی، فرآوری‌های اولیه و تولید یک فرآورده و ایجاد اعتماد در بازار مصرف، تصریح کرد: این امر می تواند یک نماد از زنجیره باشد. زنجیره که پزشکان بتوانند بشناسند و مصرف کنند. بنابراین این زنجیره را باید کامل دید. اگر کامل دیده نشود، ارزش ها و قابلیت های این زنجیره نیز دیده نمی‌شود.

    خدادوست با اشاره به این که بسیاری از پزشکان داروهای گیاهی را نمی‌شناسند و تجویز نمی‌کنند، اظهار کرد: سازمان‌ها و ارگان‌ها باید این زنجیره را کامل کنند و بدانند که باید چه داروهایی تولید شود و استاندارد مورد نیاز این صنعت را بشناسند. اکنون بسیاری از فراورده‌های دارویی از خارج وارد کشور می شود و این باعث می شود گیاهان دارویی که در داخل تولید می شوند استاندارد لازم را نداشته باشد.

    وی با بیان این که یکی از پیوندهایی که می‌تواند میان پزشکان، دارو سازان و صنایع دارویی ایجاد شود استفاده از ظرفیت اکادمیک طب ایرانی و اندوخته‌ایی است که در منابع معتبر رشد کرده و وجود دارد، گفت: چنین همایش‌هایی موجب تقویت این پیوندها می‌شود و این زنجیره را از تولید تا مصرف قوی می سازد تا به جایی برسیم که با تکیه بر دانش بومی بتوانیم به اهدافی که در برنامه ششم توسعه امده است مانند ادغام خدمات ایرانی با تکیه بر نظام سلامت و اعتماد به بخش پزشکی برسیم .

    مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: باید هر دو بخش در نظام سلامت به طب ایرانی اعتماد کنند و بستر استفاده از طب ایرانی را جامعه پزشکی قرار دهیم تا استفاده از این طب را برای مردم تسهیل کند و مردم حق انتخاب داشته باشند. نباید فرصت را به افراد افراطی دهیم.

    به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و صنایع وابسته و ششمین همایش طلای سبز از 18 تا 20 بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی پل شهرستان برگزار می شود.


  
  

بیمه راهی برای حمایت از سلامت مردم


 

  • بیمه راهی برای حمایت از سلامت مردم

    موضوع حمایت از سلامت مردم، تا قبل از دولت یازدهم، آنطور که باید و شاید به درستی مورد توجه متولیان امر قرار نداشت.اما با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، شرایط عوض شد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ «تصمیم ما بر این است که نظام سلامت را متحول کنیم». این جمله صحبت رئیس جمهوری در آغاز دولت یازدهم بود. جمله‌ای که در دولت‌های پیشین به آن کمتر اشاره شده بود و وقتی با قاطعیت از سوی مقام اول دولت مطرح و تصمیم گرفته شد که در سطح کشور اجرایی شود، کسی باور نمی‌کرد که با این حجم از رضایت مردمی روبرو شود. رضایتی که به سختی به دست آمد و اگر حمایت و همراهی بیمه‌ها نبود، قطعا با شکست روبرو می‌شد.

    نقش بیمه همواره به عنوان یکی از نقش‌های اصلی و کلیدی در کشور محسوب شده بطوریکه این نقش به خصوص در حوزه سلامت بیش از هر مسئله‌ای حائز اهمیت است. در طی سال‌های گذشته همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، بیمه سلامت ایران نیز پابه پای این طرح حرکت کرد تا تصمیم مهم دولت یازدهم محقق شود چرا که پیش از این ،حوزه درمان در کشور در وضعیت نابسامانی قرار داشت. بیماران یا توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند و یا به دلیل هزینه‌های سنگین درمانشان، به زیر خط فقر می‌رفتند.

    تحولی که قرار بود در حوزه سلامت رخ دهد به قدری حائز اهمیت بود که حتی رهبر انقلاب (مدظله العالی) نیز بارها در سخنانشان تاکید کردند «ما می‌خواهیم اگر در خانواده‌ای کسی مریض شد، آن خانواده بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد.» اگرچه بیمه سلامت ایران تا پیش از این با نام بیمه خدمات درمانی اقداماتی در حوزه درمان آغاز کرده بود ولی از سال 91 با تغییر نام آن هدف‌های دیگری برای این سازمان در نظر گرفته شد تا علاوه بر برطرف کردن نابسامانی‌های موجود در حوزه درمان، با طرح تحول سلامت نیز همراهی کند.

    ارتقاء سطح کیفیت و ارائه خدمات سلامت ، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور و از همه مهمتر تجمیع بیمه‌های درمان از اهداف بلند مدتی بود که برای این سازمان در نظر گرفته شده بود تا همه از خدمات یکسان درمان برخوردار شوند. هدفی که باید گفت به نوعی در طرح تحول سلامت نیز در قالب دیگری برای حمایت از بیماران وجود داشت.

    همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، حدود 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفتند. پس از این اقدامات دیگر از نابسامانی‌های موجود خبری نبود و مردم از اینکه بخش قابل توجهی از مشکلاتشان در مراکز درمانی رفع شده بود و از همه مهمتر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، بسیار راضی بودند.

    دیگر شباهت بیمه سلامت ایران با طرح تحول نظام سلامت حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه بود. بسیاری از بیماران که هزینه درمانشان را به سختی فراهم کرده بودند با پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه خدمت دریافت کرده و از این اقدام راضی بوده و امیدوارند دیگر هیچ وقت به شرایط گذشته بازنگردند. حال خانواده‌های بیماران صعب العلاج برای تهیه دارو و هزینه‌های درمان خیال شان آسوده‌تر و مشکلات شان نیز کمتر شده است و دیگر کسی به دلیل هزینه‌های درمان به زیرخط نمی رود.

    اکنون 41 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت در صندوق بیمه سلامت روستاییان بالغ بر 22 میلیون نفر و کمترین مربوط به بیمه سایر اقشار و ایرانیان است. در مجموع 34 میلیون نفر از 41 میلیون بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران، جدای از محرومین و مشمولین تحت پوشش کمیته امداد، از بیمه رایگان برخوردار هستند.

    با وجود اقدامات موثری که در سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است اما این سازمان  هنوز در نیمه راه است و علاوه بر اجرای ماموریت‌های گذشته باید دیگر اهداف خود را هم دنبال کند که همراهی با طرح تحول سلامت یکی از این اهداف است که این سازمان طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که همراه خوبی برای این طرح بوده و در نیمه راه آن را رها نکرده است.

    حالا چشم امید مردم و سازمان بیمه سلامت ایران به مجلس و دولت است تا با تصویب 7 هزار و 500 میلیارد تومان در پایان سال نوید بخش پایان بدهی‌های این سازمان و حمایت بیشتر از بیماران به خصوص از بیماران خاص باشند و این سازمان را در نیمه راه رها نکنند.


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    وزارت آموزش و پرورش در اقدامی که با هدف بهبود کیفی نظام آموزشی این کشور عنوان شده، برگزاری هرگونه آزمون برای دانش آموزان دوره ابتدایی را ممنوع اعلام کرده است.

    برگزاری هرگونه آزمون برای دانش آموزان دوره ابتدایی ممنوع شد

    مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ایران روز سه‌شنبه (17 بهمن – 6 فوریه) گفته این تصمیم با هدف تحقق اهداف “سند تحول” در نظام آموزش و پرورش ایران صورت گرفته و بنا دارد با کاهش استرس برای دانش‌آموزان به “یادگیری عمیق” در دوره ابتدایی کمک کند.

    به گفته این مقام آموزشی  “آزمون برای دانش آموزان دوره ابتدایی به‌گونه‌ای است که فقط دانش‌آموزان باید به درس بپردازند و در درس هم یادگیری عمیق مطرح نیست بلکه (همه‌چیز متمرکز بر) تست‌زنی شده است.”

    در همین حال، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش حذف “آزمون‌های استرس‌زا” تلاشی برای “ایجاد انس و علاقه به مدرسه، شادی و نشاط و ایجاد علاقه به تحصیل و تفکر” در دوران ابتدایی ارزیابی کرده و گفته برگزاری “آزمون‌ها” و رواج فرهنگ “شب امتحانی” درس خواندن “تنها موجب انباشت حافظه و حتی کتاب‌زدگی” در میان دانش آموزان دوره ابتدایی می‌شده است.

    “در این آزمون‌های پر استرس و اضطراب، تنها تعداد محدودی از بچه‌ها موفق به کسب نمره بالا می‌شوند که آثار سوء آن برای سایرین، این است که مُهر ناتوانی به پیشانی‌شان می‌خورد و اعتماد به نفس خیل وسیعی از دانش‌آموزان را نشانه‌گیری می‌کند. در واقع در نظام آموزشی دانش‌آموز تنبل نداریم؛ این حرف منسوخ شده‌ای است. ما تفاوت‌های فردی داریم اما دانش‌آموز تنبل نداریم.”

    در همین حال، خبرگزاری فارس از بیانیه معاونان آموزشی مدارس ابتدایی ایران خبر داده که با استقبال از حذف آزمون برای دبستانی‌ها، این تحول را “از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده بعد از انقلاب” ارزیابی کرده‌اند.

    روز گذشته رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش “برگزاری آزمون‌های تستی در دوره ابتدایی، استفاده از کتب کمک آموزشی و ورود موسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی می‌شدند همگی ممنوع شد.”

    به گزارش روز دوشنبه (16 بهمن) خبرگزاری ایسنا، خانم حکیم‌زاده گفته همچنین دیگر آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برگزار نمی‌شود.

    معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار بیش از هفت میلیون دانش آموز ابتدایی در ایران گفت: “اگر بگوییم فرزندان ما از این غول استرس‌زای آزمون ورودی رها شدند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم.”

    حذف نظام‌های آموزشی مبتنی بر آزمون در چند دهه اخیر یکی از اصلی‌ترین چالش‌های دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته بوده است.

    نتایج درخشان مدارس عمومی در کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، دانمارک و سوئد که در یک دهه گذشته همواره در صدر جدول بهترین مدارس جهان قرار داشته‌اند، کشورهای دیگری چون ایالات متحده و بریتانیا را هم بر آن داشته که به سیستم‌های آموزش فعال و کیفی-محور بیشتر توجه نشان دهند.

    هم‌زمان با گسترش این نوع دیدگاه که از نظریات روانشناسانی چون ژان پیاژه نشات گرفته‌ است در نقاط مختلف جهان، مراکز آموزشی چون مدارس مونتسری که در آنها دسته‌بندی و رتبه‌بندی میان دانش‌آموزان وجود ندارد گسترش یافته است.


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    بیایید با هم صادق باشیم. یاد گرفتن یک زبان دیگر کار کوچک یا آسانی نیست اما یادگیری بعضی از زبان ها راحت تر از بقیه است. آیا می‌دانید آسان ترین زبان دنیا که می‌توانید آنها را فرابگیرید کدام هستند؟ در فهرست زیر قابل دسترس بودن منابع باکیفیت، تشابه آن زبان به زبان انگلیسی و حروف الفبای آن زبان را معیار سادگی برای یادگرفتن یک زبان دیگر قرار داده‌ایم. پس اگر در انتخاب زبان خارجی آسان(به جز انگلیسی) تردید دارید، این لیست را بخوانید تا با 25 آسان ترین زبان دنیا آشنا شوید که می‌توانید آنها را بیاموزید.

    25. زبان ماندارین

    آسان ترین زبان دنیا

    اگرچه ماندارین یکی از سخت‌ترین زبان هایی است که انگلیسی زبان‌ها می‌توانند آن را بیاموزند اما چند زبان اول این لیست به دلیل آسان بودن یادگیری آنها در اینجا قرار نگرفته‌اند بلکه این زبان‌ها آنقدر وسیع و گسترده هستند که پیدا کرن منابع یادگیری آنها کار آسانی است.

    مثلا درست است که زبان بنگالی بسیار وابسته و مرتبط به زبان انگلیسی است( و هردوی آنها هندواروپایی هستند) اما یک زبان جهانی و گسترده نیست و باین ترتیب منابع یادگیری باکیفیت و خوبی برای آن وجود ندارد(در اینجا کلید واژه ” کیفیت” است).

    مطلب مرتبط: 5 زبان که یادگیری و تسلط بر آنها دشوار ، اما همیشه سودمند است

    آسان ترین زبان دنیا 24: زبان عربی

    آسان ترین زبان دنیا

    عربی هم مثل ماندارین یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای انگلیسی زبان‌ها به شمار می‌رود. به بخش زبان‌های خارجی درهر کتاب فروشی که سری بزنید، روش‌ها و منابع متعددی را برای یادگیری زبان عربی پیدا خواهید کرد. این زبان در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها هم ارائه می‌شود.

    زبان عربی تنها زبان سامی موجود در لیست ما نیست. در موارد بعدی( شماره 19) با یکی دیگر از زبان‌های سامی آشنا خواهید شد.

    مطلب مرتبط: 10 برنامه رایگان آموزش زبان خارجی

    23. زبان فارسی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان فارسی نخستین زبان هندواروپایی در این لیست است.همانطور که می‌توانید حدس بزنید، مجموعه زبان‌های هندواروپایی به دو گروه تقسیم می‌شوند: زبان‌های اروپایی و زبان‌های هندوایرانی. زبان فارسی زیرمجموعه‌ای از دومین گروه است.( فارسی زبان رسمی کشور ایران است). یک نکته جالب در مورد زبان فارسی این است که در آن از الفبای عربی استفاده می‌شود پس اگر یک فرد انگلیسی زبان با عربی آشنا باشد می‌تواند از آن در یادگیری فارسی هم استفاده کند.

    22. زبان هندوستانی(هندی / اردو)

    آسان ترین زبان دنیا

    اگرچه هندوستان و پاکستان می‌خواهند اینطور وانمود کنند که هر کدام به زبان متفاوتی صحبت می‌کنند اما تفاوت زبان های اردو و هندی تنها به اندازه زبان‌های انگلیسی امریکایی و انگلیسی اسکاتلندی است. تفاوت اصلی آنها در این است که در زبان اردو از الفبای عربی و در زبان هندی از الفبای دیواناگری استفاده می‌شود. همچنین زبان هندوستانی هم مثل زبان‌های پنجابی و بنگالی دربردارنده بخش قابل توجهی از ویژگی‌های هندوی گروه زبان‌های هندوایرانی از مجموعه زبان‌های هندواروپایی است.

    مطلب مرتبط: 10 بهترین شغل‌ که با دانستن زبان خارجی می‌توانید به دست‌شان بیاورید

    آسان ترین زبان دنیا 21: زبان صربی-کرواتی-بوسنیایی

    آسان ترین زبان دنیا

    حالا به مجموعه زبان‌های اروپایی از خانواده زبان‌های هندواروپایی می‌رسیم. زبان صربی-کرواتی-بوسنیایی یکی از زبان‌های اسلاوی جنوبی است. گونه‌های متفاوت این زبان در بوسنی، صربستان و کروات صحبت می‌شود. قابل توجه است که زبان صربی-کرواتی-بوسنیایی هم با حروف الفبای لاتین و هم با الفبای سیریلیک نوشته می‌شود. این هم یکی دیگر از مواردی است که به هنگام تهیه این لیست مورد توجه قرار گرفته است: سادگی در خواندن یک زبان. هرچه سریع تر بتوانید الفبای زبانی را یاد بگیرید، سرعت یادگیری آن زبان برای شما افزایش خواهد یافت.

    20. زبان مجاری

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان مجاری هم مثل زبان‌های فنلاندی و استونیایی یک زبان اورالی است. نکته جالب اینجاست که زبان‌های اورالی زبان هایی هندواروپایی نیستند. درست است که تفاوت بیشتری با زبان انگلیسی داشته و به زبان هایی مثل بنگالی، فارسی و پنجابی نزدیک تر است. شاید هم گونه‌ای از زبان ماندارین باشد. اما چرا در جایگاه بالاتری قرار گرفته است؟ علت اصلی الفبای این زبان است. در این زبان از الفبای لاتین استفاده می‌شود و باین ترتیب یادگیری آن برای انگلیسی زبان‌ها راحت تر خواهد بود.

    مطلب مرتبط: 10 توصیه برای یادگیری زبان جدید

    آسان ترین زبان دنیا 19: زبان عبری

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان عبری  به دو دلیل در رتبه‌ای بالاتر از زبان عربی قرار دارد. اول اینکه زبان عربی گویش‌های بیشتری دارد و باین ترتیب مسلط شدن به آن سخت تر می‌شود. دوم آنکه، به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی از مهاجران یهودی که به زبان انگلیسی تکلم می‌کنند پس منابع باکیفیتی برای یادگیری زبان عبری در مقایسه با منابع موجود برای یادگیری زبان عربی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

    18. زبان یونانی

    آسان ترین زبان دنیا

    اگرچه زبان یونانی از الفبای منحصر به فرد خودش استفاده می‌کند اما این زبان هم در مجموعه زبان‌های هندواروپایی قرار می‌گیرد و باین ترتیب ساختار و کلمات این زبان برای فراگیران آن آشنا تر خواهد بود. همچنین، منابع متعددی برای آموزش زبان یونانی موجود است.

    آسان ترین زبان دنیا 17: زبان لهستانی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان لهستانی دومین زبان اسلاوی موجود در این لیست و از زبان‌های اسلاوی غربی است. هندواروپایی بودن این زبان، الفبای لاتین آن و منابع قابل توجهی برای یادگیری آن زبان لهستانی را در رتبه‌ای بالاتر از زبان‌های قبلی قرار داده است.

    16. زبان چکی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان چک یکی دیگر از زبان‌های اصلی خانواده زبان‌های اسلاوی غربی است. با توجه به اینکه جمهوری چک در میان کشورهای پیشرفته اسلاوی زبان از نظر اقتصادی از پویایی بیشتری برخوردار است پس این کشور به یکی از گزینه‌های پربازدید‌کننده در اروپای مرکزی تبدیل شده است. این به معنای آن است که منابع متعدد و قابل توجهی برای یادگیری این زبان وجود دارد. همچنین در این زبان از الفبای لاتین استفاده می‌شود و زبانی به شدت آوایی و صدادار است.

    مطلب مرتبط: 5 گام موثر برای یادگیری سریع همه‌ چیز

    15. زبان روسی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان روسی به دلیل ابعاد منحصر بفرد این کشور و سلطه جغرافیایی آن دارای منابع آموزشی فراوانی است. یک نکته قابل توجه این است که در این زبان از الفبای سیریلیک استفاده می‌شود و با این وجود یادگیری الفبای سیریلیک هم بسیار ساده است. زبان روسی همچنین دارای آواهای بسیار زیادی است. با یادگیری الفبای این زبان می‌توانید به راحتی هر چیزی را بخوانید. فقط لازم است کمی بیشتر تمرین کنید تا آنچه که میخوانید را درک کنید.

    14. زبان آلمانی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان آلمانی از نظر زبان شناسی تقریبا متفاوت با تمام زبان‌های دیگر است. در حقیقت، اگر زبانی وجود داشته باشد که باید تفکیک و تقسیم بندی شود، آن زبان آلمانی است. درک گویش آلمانی والسر برای یک آلمان شمالی کاملا غیرممکن است. اگرچه این دو زبان در گروه زبان شناسی مشترکی قرار می‌گیرند اما دو زبان کاملا متفاوت هستند. همانطور که در مورد زبان عربی گفته شد، شما باید زبان‌های آلمانی علیا را فرا بگیرید. تنها زبان هایی که منابع بیشتری دارند عبارتند از فرانسه و اسپانیایی.

    13. زبان رومانیایی

    آسان ترین زبان دنیا

    حالا به نخستین زبان از مجموعه زبان‌های رومی‌تبار یا زبان‌های لاتین می‌رسیم. شاید فکر کنید که اگر انگلیسی یک زبان ژرمنی باشد پس باید بیشتر به زبان آلمانی نزدیک باشد نه زبان رومانی. درست حدس زدید. زبان انگلیسی به آلمانی نزدیک تر است. تفاوت اینجاست که انگلیسی یکی از زبان‌های ژرمنی ساده تر و آلمانی یکی از زبان‌های ژرمنی سخت تر است و باین ترتیب یادگیری بسیاری از زبان‌های رومی تبار به دلیل ساختار و گرامر ساده تر آنها راحت تر خواهد بود.

    12. زبان پرتغالی

    آسان ترین زبان دنیا

    باز هم یک زبان لاتین دیگر! زبان پرتغالی در سطح جهانی کشش بیشتری دارد و به همین دلیل در رتبه‌ای بالاتر از زبان رومانیایی قرار گرفته است. از این روی، منابع بیشتری هم برای یادگیری این زبان وجود دارد.

    11. زبان ایتالیایی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان ایتالیایی یکی از زبان‌های معروف بین دانشجویان و زبان آموزان است و منابع فراوانی هم برای یادگیری این زبان موجود است. به دلیل تاثیرات فرهنگی قوی ایتالیا، بیشتر مردم با تلفظ ساده و آسان این زبان آشنا هستند.

    آسان ترین زبان دنیا 10: زبان دانمارکی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان‌های ژرمنی شمالی یا زبان‌های اسکاندیناویایی سه زبان بعدی این لیست را تشکیل می‌دهند. دو زبان دیگر هم در این مجموعه قرار دارند- زبان‌های ایسلندی و فاروئی– اما به این دلیل که مردم بسیار کمی به این زبان‌ها صحبت می‌کنند پس ما آنها را در این لیست قرار نداده‌ایم. زبان دانمارکی نخستین زبان از گروه زبان‌های ژرمنی شمالی است چون بیشتر مردم باور دارند که این زبان سخت‌ترین زبان اسکاندیناویایی است.

    9. زبان نروژی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان نروژی شباهت‌های زیادی به زبان‌های دانمارکی و سوئدی دارد. به نظر می‌رسد که ترکیب افعال و صرف فعل آسان این زبان یادگیری آن را برای انگلیسی زبان‌ها نسبتا ساده کرده است.

    8. زبان سوئدی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان سوئدی بیش از سایر زبان‌های اسکاندیناویایی در دسترس است و تعداد افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند از سایر زبان‌های اسکاندیناویایی بیشتر است. به همین ترتیب، زبان نروژی اغلب ساده‌ترین زبان اسکاندیناویایی به شمار می‌رود.

    7. زبان اسپانیایی

    آسان ترین زبان دنیا

    جدا از زبان فرانسه، یادگیری زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های غیرژرمنی ساده برای انگلیسی زبان‌ها به شمار می‌رود. نکته مثبت آن تلفظ نسبتا یکنواخت این زبان است.

    آسان ترین زبان دنیا 6: زبان اسپرانتو

    آسان ترین زبان دنیا

    این زبان فراساخته بگونه‌ای طراحی شده که یادگیری آن ساده و آسان باشد. اگرچه کارایی این زبان محدود است اما اگر شما به زبانی هندواروپایی صحبت می‌کنید، یادگیری زبان اسپرانتو هم تا حدی برای شما راحت خواهد بود.

    5. زبان فرانسه

    آسان ترین زبان دنیا

    وجود کلمات هم ریشه بسیار زیاد در زبان‌های انگلیسی و فرانسه این زبان را به نزدیک‌ترین زبان غیرژرمنی به زبان انگلیسی تبدیل کرده است. نزدیکی جغرافیایی موجب شده است که در طول سال‌ها این دو زبان یکدیگر را تحت تاثیر قرار بدهند.

    4. زبان هلندی

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان هلندی هم مثل زبان‌های فلامان(هلندی بلژیکی یا هلندی جنوبی یا هلندی فلامانی) و آفریکانس(یا افریقایی) بخشی از زبان‌های فرانکی سفلا از مجموعه زبان‌های ژرمنی غربی است. زبان هلندی در بین زبان‌های اصلی دنیا شاید بیشترین شباهت را به زبان انگلیسی- حداقل از حیث آواشناسی ( صداشناسی)- داشته باشد.

    3. زبان‌ فریسی ها

    آسان ترین زبان دنیا

    زبان‌های انگلیسی، اسکاتس و فریسی مجموعه‌ای از زبان‌های آنگلو-فریسی را تشکیل می‌دهند که زیر مجموعه‌ای از زبان‌های ژرمنی غربی است. این زبان در مقایسه با همه زبان‌ها دارای بیشترین تلفظ لغات انگلیسی است اما مادامیکه بحث زبان‌های خارجی مطرح می‌شود، زبان فریسی کاربرد بسیار کمی دارد. تنها حدود 500،000 نفر در هلند به این زبان صحبت می‌کنند.

    2. زبان اسکاتس

    آسان ترین زبان دنیا

    اگرچه جایگاه اسکاتس به عنوان یک زبان همچنان قابل تامل و بررسی است اما نزدیکترین گونه زبانی به زبان انگلیسی به شما ر می‌رود.

    آسان ترین زبان دنیا 1: زبان آفریکانس

    آسان ترین زبان دنیا

    آفریکانس در واقع گونه‌ای ساده شده از زبان هلندی و فاقد هرگونه صرف فعل یا ضمیر است.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

    منبع: list25


    مطالب مرتبط

    25 کار که برای رئیس جمهور امریکا ممنوع است

    6 روش کاهش نگرانی و اضطراب که واقعا موثر است

    7 مؤثرترین روش برخورد با افراد کینه ای

    50 راه دستیابی به موفقیت در زندگی

    25 گران ترین جواهر دنیا که هوش از سرتان می‌برند

    25 بزرگ ترین حمله سایبری در تاریخ

    25 زیباترین دریاچه از گوشه و کنار دنیا که عاشق‌شان می‌شوید

    کابوس: 25 رایج ترین کابوس شبانه که باید معنی آن ها را بدانید

    25 واقعیت کلیدی درباره نظریه بیگ بنگ( مه بانگ) که شاید ندانید

    25 چالش هیجان انگیز و باحال که حتما با دوستان‌تان امتحان کنید

    نظریه‌ های علمی شوکه کننده: 25 نظریه علمی که دود از سرتان بلند می‌کنند

    25 کشور با بالاترین میانگین ضریب هوشی (آی کیو)


  
  
<      1   2   3   4   5      >